skip to Main Content

Osnovna načela zdravega prehranjevanja

Zdrava hrana naj bo hranilno in biološko polnovredna, zadosti naj energetskim potrebam organizma, vsebuje naj zadostno količino balastnih snovi. Pravilno naj bo razporejena preko celega dneva, prilagojena prehrambnim navadam posameznika, mešana in okusno pripravljena.

Svetovanje vključuje vsebine:

  • uravnotežena prehrana,
  • ritem prehranjevanja,
  • zdrav način priprave hrane,
  • izogibanje dejavnikom tveganja (povišan krvni tlak, krvni sladkor in holesterol).

Št. udeležencev: večja skupina.

Čas trajanja: 2 šolski uri.

Po opravljenem svetovanju se lahko organizira srečanje, kjer posameznik aktivno sodeluje:

Koraki do zdravega prehranjevanja – srečanje vključuje aktivno sodelovanje udeležencev z naslednjo vsebino:

  • sestavimo zdrav jedilnik,
  • zdrav zajtrk in malica v delovni organizaciji,
  • ugotavljanje stanja prehranjenosti – BMI,
  • ugotavljanje energijskih potreb posameznika,
  • spremembe vnesemo v vsakdanji delovnik.

Priporočljivo št. udeležencev: do 20.

Čas trajanja: 2 šolski uri.

Spodbujanje telesne aktivnosti

Redna telesna aktivnost je izjemno pomemben sestavni del življenja, saj zavira fiziološke procese staranja in omogoča dolgo, kvalitetno in neodvisno življenje.

Svetovanje vključuje vsebine:

  • pomen gibalne aktivnosti za zdravje,
  • varna in učinkovita vadba,
  • aktiven odmor – razbremenilne vaje,
  • sedeč način življenja – tveganje za zdravje.

Št. udeležencev: večja skupina.

Čas trajanja: 2 šolski uri.

Po opravljenem svetovanju se lahko organizirajo fizične aktivnosti prilagojene zmogljivostim posameznika:

Nordijska hoja

Nordijska hoja je ena najbolj zdravih in naravnih človeških aktivnosti, ki ohranja naraven vzorec hoje z uporabo ustreznih palic za nordijsko hojo.

Zakaj nordijska hoja tako privlači ljudi?

Ker je učinkovita, enostavna, poceni in ima velik sociološki učinek medsebojnega povezovanja ljudi. Najpomembnejši pa je seveda zdravstveno-preventivni vidik. Če pri hoji uporabljamo palice, aktiviramo praktično ves organizem. Vadba je usmerjena na mišice trupa, ramenskega obroča in rok. V kilometrski hoji se razbremenitev s palicami lahko izrazi tudi v več tonah mase, kar blagodejno deluje predvsem na kolenski in skočni sklep. Odlična je tudi v primeru bolečin v sklepih, saj zaradi opiranja na palice sklepe močno razbremenimo. Predvsem to velja za gležnje, kolena in hrbtenico. Poleg tega pa odriv s palicami, ki ga izvajamo pri nordijski hoji, ugodno vpliva tudi na telesno držo, kar občutijo predvsem tisti, ki veliko časa preživijo za računalnikom.

Nordijska hoja je učinkovita preventivna dejavnost proti telesnim in duševnim stiskam, saj znanstvene študije kažejo, da je to ena najbolj učinkovitih antistresnih terapij. Nordijska hoja je primerna tudi za odpravo prekomerne teže, saj zaradi aktiviranja več mišičnih skupin kalorije porabljamo pri enaki hitrosti hitreje kot pri navadni hoji.

Pozitivni učinki (v primerjavi z običajno hojo):

  • V gibanje je vključeno skoraj celo telo (do 90% mišic).
  • Hitreje krepi srce in ožilje, dihala ter mišice (rok, trupa in nog).
  • Učinkoviteje poveča gibljivost vseh sklepov in hrbtenice.
  • Srčni frekvenca je višja do 20 udarcev/ minuto in poraba kisika za 25%.
  • Poraba kalorij je višja za 20 do 40%.
  • Vodi k bolj pokončni hoji in popravlja vzorec hoje.
  • Občutno zmanjša/ odpravlja bolečine (npr. v vratu, ramenih in križu).
  • Za 25% manj obremeni skočni, kolenski in kolčni sklep ter hrbtenico.
  • Hitreje zmanjša utrujenost in stres ter izboljša splošno počutje.

Lokacija po predhodnem dogovoru.

Priporočljivo št. udeležencev: 20.

Čas trajanja: 3 šolske ure.

(Ročna) masaža na stolu

Tudi ročna masaža na stolu sodi k individualnim ukrepom promocije zdravja na delovnem mestu in je namenjena ohranjanju in krepitvi telesnega in duševnega zdravja ter dobrega počutja zaposlenih.
Danes se stol masaža v svetu uporablja na številnih javnih mestih: pisarnah, nakupovalnih centrih, parkih, letališčih, fitnes centrih, bolnicah… itd. Evropa zaostaja s stol masažami za ZDA (kjer je masaža najbolj razvita), najmanj za 10 let.
V ZDA koristi stol masaže uživajo podjetja, kot so: Google, Dell, IBM, Mercedes…

Je akupresurna masaža z elementi raztezanja, ki se izvaja na hrbtu, rokah in dlaneh.

Masaža se izvaja na posebnem, ergonomsko oblikovanem stolu, čez oblačila in brez uporabe olj.

Prednosti - masaža na stolu je hitra in učinkovita!

Takojšen pozitiven učinek na posameznika:

  • pospeši cirkulacijo krvi in limfe;
  • mišice se sprostijo;
  • zmanjša se krvni pritisk;
  • izboljša se počutje;
  • zmanjša se tesnoba;

Prednosti za podjetje:

  • stimulativno delovno okolje;
  • poveča se učinkovitost zaposlenih;
  • poveča se pripadnost podjetju;
  • večja konkurenčnost in prepoznavnost;
  • večji dobiček in nižji stroški bolniške odsotnosti;

Čas trajanja: masaža na stolu traja 15 minut / osebo

stol_massage

Samopregledovanje dojk

Z rednim samopregledovanjem dojk ženska najbolje spozna svoje dojke in hitro ugotovi kdaj spremembe niso običajne. Rak dojk je najpogostejša oblika raka pri ženskah, kljub temu pa je dobro ozdravljiva bolezen, če je odkrita dovolj zgodaj. Dojki pregledujemo enkrat mesečno.

Svetovanje vključuje vsebine:

  • temeljno vedenje o raku dojk,
  • demonstracija na modelu in aktivna udeležba.

Priporočljivo št. udeleženk: 10.

Čas trajanja: 2 šolski uri.

Skrb moških za svoje zdravje

Namen svetovanja je poučiti moške, da lahko z rednim opazovanjem zdravniku pomaga le moški sam. S pravočasno diagnozo in z ustreznim zdravljenjem je moč živeti normalno in polno življenje brez neprijetnosti. S samopregledovanjem mod moški spozna normalno obliko in strukturo svojih mod ter prepozna morebitne spremembe v njih.

Svetovanje vključuje vsebine:

  • bolezni prostate,
  • temeljno vedenje o raku mod,
  • demonstracija na modelu.

Priporočljivo št. udeležencev: 10.

Čas trajanja: 2 šolski uri.

Back To Top